02.02.18

Nenáviděné otázky na pohovoru

Měsíc leden byl ve znamení hledání nové práce. Nakonec dopadl úspěšně, nicméně jsem zažil spousty pohovorů, které se mi z různých důvodů nelíbily, a tak jsem se rozhodl, že v nějakém budoucím životě se stanu personalistou  a už jsem dokonce začal přemýšlet, jak bude vypadat nějaký budoucí přijímací pohovor. Ale o mé budoucí vysněné práci tento „článek“ není.
Jelikož jsem absolvoval nespočet pohovorů, tak jsem si vytipoval několik otázek, na které se mě personalisté zeptali, já jsem jim na to nějakým způsobem odpověděl, nicméně vím, že bych za tuto otázku zabíjel, protože se buď daná otázka nedá zodpovědět a nebo nemá patřit do pohovoru. Zde je můj seznam „Nenáviděných otázek při pohovoru“.
 
1) Kde se vidíte za …(doplň číslo) let?
Když jsem tuto otázku uslyšel poprvé, tak jsem paní z personálního oddělení řekl všechny svoje ambice a cíle, které chci dosáhnout (a to možná byla chyba :D ). Příště však vím, že moje odpověď bude:“ Na Vašem místě“.
Ono se taky může stát, že když odpovím, že se vidím tam a tam, tak hned druhý den se tyto mé plány můžou změnit a já budu mít jiný plán.
 
2) Jaké máte silné a slabé stránky?
Již tolikrát mě napadlo, že moje odpověď by byla „Nemám žádné slabé stránky, jenom silné“, ale být za každou cenu vtipný u pohovoru není zrovna moc dobrý nápad.  V této chvíli je na každém z nás, zda si pamatuje, co všechno bylo  v popisovaném inzerátu a podle toho odpovědět.  A pokud je někdo sklerotik jako já, tak musí doufat, že se zrovna trefí do těch stránek, které chtějí slyšet.
 
3) Řekněte mi něco o sobě?
Tahle otázka mi přijde, že druhá strana můj životopis/motivační dopis vůbec nečetl, a tak se nechce zatěžovat čtením, a tak odpověď na tuhle „otevřenou“ otázka může být jenom špatná, protože ty nevíš, zda chce pracovní zkušenosti a nebo to, co děláš ve svém volném čase.
 
Základem každé přípravy na přijímací pohovor je dozvědět se něco o dané firmě (nejčastěji z jejich stránek), protože to je většinou jejich první otázka, aby se dozvěděli, zda jste se obtěžovali něco zjistit o  firmě.
V současné době nastupuji na Krajské státní zastupitelství v Praze jako justiční pracovník.


A jaké otázky máte vy, které nenávidíte?

0 komentářů:

Okomentovat