10.06.18

Deník dobrovolníka - jak se dá znechutit dobrovolník na začátku akce během 5 minut


Již před 10let chodím na různé dobrovolnické (převážně sportovní) akce. A jelikož chodím takhle minimálně 2x (letos už jsem na 4 akcích a dalších 5 minimálně budou následovat), tak si myslím, že můžu kvalifikovaně hodnotit, co by ne/nemělo být z pohledu dobrovolníka na akci. Proto zakládám DENÍK DOBROVOLNÍKA. A dnešní díl bude „Jak znechutit dobrovolníka na začátku akce během 5 minut“

Jak by mělo vypadat ideální přivítání dobrovolníka, který bez nároku na finanční odměnu jde na nějakou takovou akci? Několik dní před akcí je dobrovolníkovi napsán e-mail, že má přijít v určitou hodinu na určité místo a má se hlásit vedoucího nějakého jména. A nesmí se také zapomínat, že by dobrovolník bude na místě aspoň do nějaké hodiny.

Před měsícem jsem dorazil na akci, kde jsem měl být v 8 hodin ráno. Jsem tam včas a člověk, který mě má na daném místě vyzvednout, taky dorazil včas. Nicméně ostatním kolegům, kteří se mnou měli dobrovolničit, někdo zapomněl napsat, že mají o hodinu dřív (mně to bylo napsáno e-mailem) a přišli později. Navíc ten vedoucí, který mě vyzvedl, jim neřekl, co mají dělat, a tak se potulovali po areálu a hledali si práci sami. A když vezmu, že po celou dobu akce (byli jsme tam od 8 ráno do 10 hodin večer) se o nás staral jenom jeden člověk, který se staral o koncerty a „celebrity“, které tam byly, tak asi každý pochopí, že naše práce byla vždycky nárazová a maximálně tak na 30 minut. A to člověka dost otráví. Tyhle chyby omlouvá jenom to, že ta akce byla poprvé, takže chyby se můžou stát, druhá věc bude, zda příští rok se ty samé chyby budou opakovat.

Podle mě by se dobrovolník měl na začátku každé akce dozvědět, co bude dělat (pokud to není v e-mailu napsané). Zrovna dnes jsem se organizátorům vnucoval, že bych klidně chtěl být na registracích, ale ať už konečně vím, kde budu. Dozvěděl jsem se to těsně před závodem, takže jsem musel sprintovat na místo určení.

Snad jsem Vás od možného dobrovolničení tímto mým dílkem neodradil a čtěte dál Deník dobrovolníka.

 

 

0 komentářů:

Okomentovat