07.06.18

Já a dobrovolnictví



Nejdříve si musíme ujasnit pojmy.
  
Kdo je to dobrovolnictví? Dle Wikipedie je to „ samostatná činnost prováděná ve prospěch druhých bez nároku na finanční odměnu. Častým typem dobrovolnictví je zapojení se do činnosti neziskové organizace (někdy také nazýváno formálním dobrovolnictvím), ale mnozí lidé také slouží méně formálně, ať už jednotlivě, nebo jako součást skupiny. Tento typ dobrovolnictví je obtížněji zjistitelný, proto tito dobrovolníci nebývají zahrnováni do výzkumu a statistik zabývajících se dobrovolnictvím“
Dle webu zkola.cz dobrovolnictví „Je to vědomé a svobodné konání jedince pro druhého (ať již pro člověka nebo nějakou instituci), která má formu pomoci, nebo je přínosem, jakýmsi blahem, který dobrovolník přináší pro dobro druhého“






Kdo je to dobrovolník? Dle webu Kdo je  osoba, která vykonává dobrovolnou činnost, tedy pracuje samostatně a bez nároku na finanční odměnu.“


Nebo dle webu dobrovolnik.cz dobrovolník je“ člověk, který ze své vlastní vůle a ve svém volném čase bez nároku na odměnu pomáhám lidem kolem sebe a zapojuje se do veřejně prospěšných aktivit.“

Podle výše uvedených definic jistě pochopíte, že dobrovolnictví je činnost bez nároku na nějakou finanční odměnu. Proto na všech akcích, kde hledají dobrovolníky, potkávám ty samé lidi, protože jenom pár jedinců dokáže překousnout, že za svoji aktivitu nedostanou zaplaceno. Ale myslím si, že za ten zážitek to stojí.


Já svoje dobrovolnictví beru z toho, že sice peníze nedostanu ,ale získám nové kontakty a ty kontakty mě třeba dovedou k těm penězům, můžu zde najít potencionální přítelkyni a nebo nové nejlepší kamarády. Každý si zde najde něco svého, stačí jenom chtít a vyzkoušet si to. Já letos kroutím svojí 11 sezónu
Ze začátku jsem chodil na všechny sportovní akce hlavně kvůli tričku a jídlu, ale tohle postupem času šlo hoooodně do pozadí a převážila hlavně touha poznat zákulisí organizace závodů, poznat nové kamarády a vyzkoušet si registraci účastníků, vlajkonošství, stavění tratí, bannerování (dávání reklamy okolo tratí), občerstvovací stanici, demontáž tratě a nebo dělání maskota. Tohle všechno mi dalo hodně. Každému to můžu jenom doporučit, získáte hodně zkušeností. Jinak letos už jsem byl na Bike Prague, Proběhni se, Běh pro Kuře, Zimní běh a letos mě čekají odhadem dalších minimálně 7 akcí.

Do letošního roku jsem považoval za svoje největší a nejlepší dobrovolničení na Mistrovství Evropy ve fotbale U21, kde jsem byl 3 dny v „novinářském štábu“ a kontroloval jsem, zda všichni novináři (i ti zahraniční) mají akreditaci do Edenu. Letos to s přehledem překoná zase v Edenu Všesokolský slet, který se koná první týden v červenci. Jelikož jsem o Sokolu psal práci do školy, tak k tomu mám i blízko, tak na to vyloženě těším.


Ale v poslední době se snažím přeorientovat z akcí sportovního typu na akce v neziskovém sektoru. Místo sportovních zážitků si chci „užít“ například pokec s důchodci a péče o ně, doučování sociálně slabých dětí, procházky či pomoc s mentálně/fyzicky postiženými osobami, podporovat charitativní akce a mnohé další podobné aktivity. Řekl jsem si, že chci tímto způsobem zlepšit společnost. Jestli se mi to podaří, to nevím, ale aspoň se o to pokusím.


A jaký máte vztah k dobrovolničení vy?

0 komentářů:

Okomentovat