27.10.16

Agitace u Show Jana Krause


Zapřisáhl jsem se, že na tento blog nebudu dávat nic, co by mělo i vzdáleně něco společného s politikou. To jsem slíbil sobě, ale také Vám, mým čtenářům, již na začátku. Ale po poslední kauzu, která mě samotného urazila natolik, jsem se rozhodl, že se k tomu vyjádřím (minimálně proto, aby lidi nežili v nějaké iluzi).

Jaká „politická“ kauza mě naštvala? Jistě znáte pořad Show Jana Krause, kde si dotyčný zve do pořadu tři osobnosti, které se postupně na něco ptá. Kromě jiného na začátku má jakýsi prohlášení/úvod, ve kterém většinou shrnuje nejnovější (nejenom) politické události. Několik dní před 28.10., tedy svátkem československé státnosti, se měl vysílat pořad, který dle postupně zveřejněných záběrů byl velmi kritický vůči našemu prezidentovi Milošovi Zemanovi. Jelikož on byl na FTV Prima již pětkrát, tolikrát nebyl na žádné jiné televizi, tak se předpokládá, že je mu vedení televize nakloněno, a tak provedli cenzuru.

Ale dost od domněnek  a půjdeme k mému naštvání. Ve zveřejněných záběrech z pořadu se shromáždělo před publikem kolem 30 lidí a dle hlášení Jana Krause se mělo popřát vše nejlepší k svátku. Ale ono to nakonec vypadalo tak, že všichni si šli zanadávat do televize na Zemana. Ale co mi vadilo? Kromě toho, že to bylo jednostranně zaměřené a případný příznivec druhé strany nebyl žádný, tak jeden pán z těchto „celebrit“ řekl, že by se měli přesvědčit voliče, kteří volili Zemana, aby ho příště nevolili.

Tak se podívejte. Je rok  2013, čeká nás první druhé kolo prezidentských voleb v České republice. Na jedné straně Miloš Zeman, na druhé straně Karel Schwarzenberg. Je to těžká volba, protože na jedné straně stojí alkoholik a na druhé straně spáč. I kdyby ve všech předvolebních debatách byl pan Lihovník opilý, tak druhou stranu ve všech debatách naprosto rozsekal. Navíc jsem byl dvakrát v televizních debatách v publiku (v divadle Hybernia a v Kongresovém centru) a když nebyla řeč na knížete, tak regulérně spal. Z těchto důvodů jsem volil Zemana a za tu volbu jsem byl hrdý. A nepřijde mi normální, když elity mi „nadávají“, že jsem nějak „méněcenný“. To spíš ty takzvané celebrity. Podle mě napsal Kraus všem, o kterých věděl, že nemají rádi Miloše Zemana, aby si zanadávali.

Navíc mi přijde, že největší kritici „cenzury“  toho pořadu určitě žádný díl Show Jana Krause neviděli. Já viděl každý díl a kvalita se neustále snižuje. Minimálně tím, že ty všemožné dotazy na hosty mi přijdou dost divné. Minimálně tím, že úspěšný sportovec by měl být vzpovídán na sport a né na to, jak si dělá vlasy atd.  

A úplně nakonec. Na facebooku se objevují lidé, kteří nikdy nešli k volbám a najednou komentujou politiku (a úplně nejvíc Zemana). Přijde mi tedy značně pokrytecké, když nezvedli svůj zadek a nešli vhodit lístek do urny. Navíc cokoliv se jim nelíbí, tak nadávají u toho u piva, ale aby přiložili ruku k dílu a změnili to, to ne.  To je možná jeden z důvodů, kvůli kterému zaostáváme v občanském a spolkovém životě….

13 komentářů:

  1. Souhlasím s tím, že kvalita pořadu se snižuje, málokdy se na něj podívám - spíš se nedívám. Ale v téhle situaci chápu, že lidi se bouří a chtějí lidem otevřít oči - pokud nějak zaspaly všechny události kolem Zemana, Ovčáčka i Číny. Herci většinou táhnou za jeden provaz a tohle byli prostě ti, kteří měli tenhle názor a podobné politické názory. Jde o to, že tady to zachází už moc daleko, plus ještě Prima, která chtěla cenzurovat záběry. Zkrátka, lidé můžou vyjadřovat svůj svobodný názor a v této situaci je to více než vhodné.

    OdpovědětVymazat
  2. 1) Schwarzenberg byl tragický kandidát a byl by tragický prezident. Ale i kdyby kníže hned po volbě usnul a probudil se v roce 2018, i tak by byl mnohem lepší prezident, než je Zeman. Jeho prezidentura je jedna ostuda za druhou. To se však dalo celkem dobře odhadnout už před jeho zvolením a to, co se děje, je vina Vaše a všech ostaních Zemanových voličů.

    2) Výstup celebrit v SJK byl trapný. Ale nemůžete se divit, že Vám občas dá někdo Vaše "špatné rozhodnutí" ve volbě v roce 2013 sežrat, vinu hledejte především sám v sobě... Jinak tento díl byl jednostranně zaměřený, ale je to show Jana Krause a ten má právo si pozvat koho uzná za vhodné. Pokud se to televize rozhodne neodvysílat, OK, ale ať se neschovává za trapné výmluvy, jako že jim díl nebyl včas doručen a přizná pravé důvody. A přesvědčování ostatních k tomu, aby příště nevolili Zemana, opravdu nemá smysl - kdo to nepochopil do teď, ten to nepochopí nejspíš nikdy... A nebo má třeba jiné priority než je slušnost a morálka, což je potřeba také respektovat.

    3) SHJ poslední dobou opravdu upadá. Co to má ale s touto kauzou společného? Pletete jablka s hruškama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1) Jestli by se Schwarzenberg choval lépe nebo hůře v současné době, to je jenom spekulace, to nikdo vědět nemusí. Sice by nedělal podobné průšvihy jako Zeman, ale dělal by průsery jiného typu
      2)Sice je jenom na Krausovi koho si pozve do pořadu, ale ať se potom nediví, že nemá sledovanost a soukromá televize mu jeho pořad zruší právě kvůli jeho nízké sledovanosti.
      3)Ten poslední úvod ukázal, že sám Kraus je se svým vystupováním trapný + když podporuje Babiše a vyškrtl kritiku Babiše od Štěpánové, to je teprve majstrštryk ;)

      Vymazat
    2. 1) Je velmi pravděpodobné, že by se lépe choval. Průsery jiného typu by dělal, ale nesrovnatelně menší velikosti a závažnosti. Určitě by neutrpěla úcta k úřadu prezidenta tolik, jako teď. A co je hlavní - nedokážu si představit, že by vykopal tak velké příkopy v české společnosti, jako to schválně dělá Miloš Zeman.

      2) To by se samozřejmě nedivil, stalo se mu to v minulosti už několikrát. Ale znovu - co to má s touhle situací sakra společnýho? (Mimochodem sledovanost má SJK v konxtextu osledních pořadů na Primě v lepším průměru, takže na zrušení to není.)

      3) Mně přijde, že máte obrovský problém pochopit, v čem je zakopaný pes. Je to Krause pořad a Kraus si může stříhat v pořadu, jak uzná za vhodné. Stejně tak si tam může zvát koho chce. Až uděláte Show Pavla Růžičky, máte právo na to samé.
      A kritika Štěpánové v původním verzi byla, ale úvod byl moc dlouhý a Prima požadovala zkrácení, v čemž ještě tým Jana Krause vyhověl a v rámci kompromisu některé komentáře vyřadil na návrh Primy vyřadil.

      Vymazat
    3. O tom vymazání právě Štěpánový bych se zrovna hádal. A já ani nechtěl kritizovat to, že si Kraus zve divné lidi, ale spíše šlo o to, že ten úvod byl pouze trapný. Tečka..

      Vymazat
  3. ahoj koukni se na poslední livestream světy literatury a zastav to jejich povýšenecké kecání!!!!! díky Raku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. koukat celé dvě hodiny se mi nechce, nicméně to, jakým stylem natáčí videa mi nepřísluší kritizovat, když sám je nenatáčím....

      Vymazat
    2. Docela mě baví, že jsme v komentářích pod článkem o politice. Akorát nevím, jak by nás zrovna Pavel mohl zastavit. Jo, a drahý anonyme, definuj prosím pojem "povýšenecké kecání". Díky! :-)

      Vymazat
    3. napadá mě několik způsobů, ale zatím si je nechám pro sebe :D

      Vymazat
  4. Já do politiky nevidím, volila jsem prezidenta jen proto, abych prostě volit šla a rozhodovala se podle toho, komu budu víc rozumět při novoročním projevu. Zeman je Zeman, ostudu udělal, ale že by neudělal pro ČR nic, to bych určitě netvrdila, holt je jeho chování kotroverznější, než by se na prezidenta hodilo.

    Show Krause jsem nikdy nesledovala, nebaví mě to a ten týpek je votřes.

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem politiku v životě nesledovala .. ale poslední kauza se ani nedá ignorovat. Ja osobně jsem velký "nefanoušek" Zemana a i když byl kníže taky dost tragická volba, porad mi přijde o něco lepší když někdo spí, než když je někdo arogantní, povýšený, uráží koho může a ještě ke vsemu je to alkoholik. Show Jana Krause mám ráda a nepřijde mi, že bych se nějak zhoršovala. Včerejší díl byl sice dost ofenzivní ale myslím si že všechno co bylo řečeno, mělo svůj důvod. Proč by se proboha ve svobodné zemi nemohl sejít politik s Dalajlámou? A proč by za to měl být "potrestán" jeho příbuzný? Proč by nám měl diktovat stát, kde neexistují lidská práva? Jsme opakuju ve SVOBODNÉ zemi ... A vyhrožování aby se někdo nesešel s Dalajlámou a potom ještě cenzura televizního pořadu .. sem prostě nepatří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě způsob "nepřítel je i tvůj příbuzný" se mi nelíbí, ale já jsem se vyjádřil jenom k tomu pořadu, jehož styl se mi absolutně nelíbil (hlavně ten úvod). A jedna věc je cenzura, druhá věc je to soukromá televize, nicméně ty důvody televize se mi zdají poněkud divné...

      Vymazat