24.10.16

Moje zelená lahoda

 
 Jak by se mohlo dle nadpisu zdát, tak nevyžívám se v žádných plísních a ani dokonce je nepěstuju. To jenom jsem si vypěstoval závislost na japonském zeleném čaji v prášku, který se nazývá Matchatea. A v čem je tak báječný?
Pouze elitní japonští farmáři znají know-how na výrobu čaje Matcha. Výroba tohoto čaje je bezpochyby jednou z nejnáročnějších metod produkce čajů na světě.
Matcha pochází z čajovníku, který se pěstuje speciální zastiňovací technikou. Čtyři týdny před sklizní se pole úplně zastíní. Speciální stínící technika zabrání až 90% slunečního světla. Rostlina, která je v té chvíli téměř v úplné tmě kompenzuje nedostatek světla intenzivní produkcí chlorofylu. To činí listy bohatší na aminokyseliny a typická je pro ně smaragdově zelená barva. Kvalitní Matcha poznáte nejen podle sytě zelené barvy, ale také podle nasládlé a jemné chuti. (Zdroj: matchatea.cz)
Piju tento čaj 3 roky a předtím, než jsem ho začal pít, tak jsem každé ráno po požití obyčejného čaje z pytlíku byl sotva poloviční. Byl jsem neustále ospalý, do 12 hodin jsem nebyl schopný se soustředit. Ale jakmile jsem začal pít tento nápoj, tak po snídani se mi vlila energie do žil takovým způsobem, že jsem chtěl skákat dva metry vysoko, kromě jiného jsem ztratil 2 kg na váze a dokázal jsem se jak ve škole, tak také později v práci soustředit daleko víc než předtím. Ačkoliv je poněkud dražší (30 pytlíků v krabičce stojí kolem 320,-), ale jak se říká: Za kvalitu si člověk musí připlatit. A já si klidně připlatím.
Navíc 4x do týdně sportuji (běhám a jezdím na kole),takže vydržím delší vzdálenosti a doma padnu do postele (samozřejmě po vysprchování) příjemně unavený.
Když moji známí viděli, co to piju, tak mi říkali, že je to nějaký zelený zkažený pivo. Ale když jsem jim popsal účinky, tak ho začali pít taky.
Příprava samotného čaje je jednoduchá – roztrhnu pytlík, dám do sklenky, zaliju teplou/studenou vodou a je to. Žádná dlouhá složitá příprava. Může se také s matchou vařit, ale když vidím cokoliv zeleného k jídlu, tak k tomu mám zatím odpor, ale kdo ví, třeba tuto nechuť postupně překonám
Každopádně díky tomuto zelenému čaji jsem přišel chuť na čaj jako takový a piju už jen čaj, když   přicházím do pivnice, tak si dávám čaj. Sice se na mě divně koukají, ale co, když mi to chutná, proč si to nedávat všude.
Sice toto vypadá jako reklama, ale když člověk má tento čaj vyzkoušený, tak proč se s ním nemá pochlubit? J
A víte, co je hrozné? Tento můj zázračný mi právě dneska došel, co budu dělat? :D

0 komentářů:

Okomentovat