05.07.16

Moje první recenze - Ken Follet - Třetí dvojče


Zdravím všechny ráčata a ráčátka,
Moje první recenze, buďte shovívaví, můj je poněkud rozevlátější :)
Když člověk jede vlakem čtyři hodiny a nechce se mu civět celou dobu z okna na okolní přírodu (neříkám, že to není pěkné, ale mě to po hodině omrzelo), tak se potřebuje něčím zabavit. Horší je, když se jede v brzkých ranních hodinách,  s žádným spolucestujícím se nedá pokecat (celý vlak jenom pro sebe, asi jsem si měl zahrát na schovávanou sám se sebou) a v poličce žádná nepřečtená knížka. Co udělám? Jdu zadumaně do kuchyně si připravit pití na cestu, když v tom mi do očí padne knížka na stolku před televizí (táta má vždycky zapnutou televizi, k tomu si čte, ale vydrží mu to tak 30 minut, protože usne). Kouknu se na název.  Třetí dvojce – Ken Follet. Hmm, to jsem nečetl, to by mi mohlo vydržet na cestu.
Knížka měla nějakých 175 stránek, a tak jsem si ve vlaku sedl do prázdného vagónu a četl jsem anotaci:  Jeannie Ferramiová, krásná, mladá a ctižádostivá genetička, se snaží odhalit, nakolik jsou dědičné zločinecké sklony a agresivita. Při výzkumu narazí na překvapivé skutečnosti. Pomocí speciálního vyhledávacího programu najde v databankách jedné zdravotní pojišťovny a FBI dva mladé muže, kteří mají všechny znaky jednovaječných dvojčat, ale narodili se v různé době, nikdy se neviděli, žijí stovky kilometrů od sebe a každý má jinou matku. Jeannie se rozhodne, že záhadě přijde na kloub, a najednou zjistí, že se kolem ní začínají dít zvláštní věci.… (zdroj: databazeknih.cz)
To znělo zajímavě, a tak jsem se pustil do čtení. Celý příběh začínám tím, když Jeannie musí dát matku do nejlevnějšího domova důchodců, který najde, protože na to nemá peníze. Štve jí to, a tak se snaží ve své práci „genového inženýra“ pracovat co nejvíc, aby mohla matku dostat do lepšího domova. Pracuje na projektu, ve kterém se snaží dokázat, že chování dvojčat je ovlivněno výchovou.
Prostřednictvím tohoto výzkumu dojde k tomu, že narazí na skutečnost, že existují dvojčata, která mají jiné matky, ale vypadají naprosto stejně. Nakonec zjistí, že takovýchto „sourozenců“ je 8. Vznikli před 20 lety na základě experimentu prezidenta Nixona, který chtěl dokonalé vojáky, protože dostal informace, že Sověti plánují něco podobného.
Jeannie zahájí patrání, které ji zavede k autorovi projektu, který stojí za tímto pokusem udělat dokonalé vojáky. I když jí všichni kolem obviňují z mnoha trestných činů a házejí ji klacky (a nejenom ty) pod nohy, nakonec odhalí toto spiknutí na veřejnosti a dostane matku do lepšího domova důchodce.

Ale kdo je to vůbec Ken Follet, autor této knihy? 
                                             Jsou si podobní? :) 
Hrozil mu bankrot, a tak začal psát. A ze situace, kdy měl velmi málo peněz, se dostal do situace, kdy nevěděl, co si s těmi penězi počít. V roce 1978 napsal román Oko jehly, které se stalo bestsellerem, byl zfilmován. Od tohoto úspěchu se všechny knihy, které napsal, staly celosvětově známé a on se stal vyhledávaným autorem. Píše hlavně o špionážních a válečných tématech. Ale také napsal Pilíře země, která je o stavění katedrály, protože se pro tyto stavby nadchl (zdroj: cesky-jazyk.cz)

Jelikož jsem vychován na Robertu Ludlumovi, autorovi špionážních thrillerů a spiknutích, tak tato knížka mi přišla jako slabý odvar jeho, avšak na cestování vlakem je to dobrá kniha, která zažene dlouho chvíli, když se člověk nechce dívat z okna na louky a lesy, prostě taková jednohubka. 


Zdar rakům!! 


5 komentářů:

  1. Krásný článek, knihu si dám na seznam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ale myslím si, že to mohlo být lepší

      Vymazat
    2. Co by si na tom chtěl vylepšit?

      Vymazat
    3. jsem kritický sám k sobě, proto hledám chyby tam, kde možná nejsou :)

      Vymazat
    4. Nic bych na tom neměnila.

      Vymazat