31.10.16

Hovotovst vs peníze na účtě


Určitě se Vám to taky stalo. Šli jste do nějaké obchodu s tím, že zaplatíte účet s bezkontaktní kartou, ale nakonec jste za blbce, protože ten obchod nemá platební terminál (jednou se mi stalo, že pán za mnou mi 50korunový nákup zaplatil a nic za to nechtěl).

Je těžké říct, co je lepší, zda peníze na účtě nebo hotovost v peněžence, ale když to vezmeme kolem a kolem, tak pevně doufáte, že peníze na účtě tam opravdu jsou, že to není jenom chyba v Matrixu a opravdu Vám tolik peněz zbývá. Největší štěstí je to, že můžete čerpat do mínusu, takže trošku víc přešvihnout limit našich peněz nemusí být na škodu. Horší je, když potom nemáme ani na chleba. Potom nepohrdneme ani kořínkama z pole. Pro fanouška

 Kožená peněženka a v ní samé zelené bankovky a stovky stříbrných mincí, které cinkají. Neříkejte, že to není lahoda pohoda mít takovou kombinaci. Víte, že můžete utratit tolik a tolik peněz a pokud byste chtěli utratit víc, tak se Vám v obchodě někdo vysměje.  Horší potom je, když Vám peněženku ukradnou nebo si jí někde zapomenete. To následné obíhání úřadů kvůli občance, kartičce zdravotní pojišťovny bezkontaktní kartě je nekonečné.

 

A jak to mám já?

Když mám v peněžence několik stovek, tak i když nechci nic koupit, tak stejně si nějakou tu kravinu koupím, protože vím, že mám peníze v peněžence. A v tomto nakupování neskončím, dokud v peněžence žádnou zelenou bankovku  neuvidím nebo  drobák mi nezacinká.

Na druhou stranu, když platím účty přes internetové bankovnictví a nebo s teď už bezkontaktní kartou, tak sice můžu utrácet do aleluja, ale když si nedám bacha, tak můžu skončit v hlubokém mínusu a není daleko k nějaké exekuci.

 

Podle mě by nejlepší bylo, kdyby existovala nějaká „elektronická bankovka“, která by vypadala jako současná stokoruna, ale fungovala by jako kreditní karta. Zároveň by měly všechny obchody „terminál“, do kterého bychom tuto bankovku dávali a platili. To bychom spojili zelené peníze s penězmi na účtě.

A jak to máte vy? Upřednostňujete raději cinkání v kapce a nebo jistotu nějakých peněz na účtě?
 

2 komentáře:

  1. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, tabletu a mobilu

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat
  2. Já platím kartou všude, kde to jde, ale hotovost mám u sebe také. Přeci jen ne všude to jde, a když mám platit jen pár korun, nebo potřebuji drobné do košíku, tak jsou peníze potřeba. Mám velkou koženou peněženku , tak by bez peněz a kartiček byla taková prázdná :-) .

    OdpovědětVymazat